Vanuit de visie van Leave a Print gaan wij uit van de mogelijkheid tot groei, die overal en altijd voorwaarde is om professionals tot hun recht te laten komen. Onze missie is om zoveel mogelijk professionals deze kansen te geven.
Onderwerpen waaraan wij werken en begeleiding in bieden zijn :
Organisatie verandering = gedragsverandering
Leren en ontwikkelen, van iedereen op elk niveau in teamverband of individueel
Cultuur creëren waarin medewerkers en hun waarde toevoeging optimaal tot hun recht komen.
Ons team
Jorg de Vlam, Eigenaar/ oprichter
Het beste uit mensen halen en kwaliteiten en mogelijkheden optimaal benutten. Dat is waar ik sinds het begin van mijn carrière voor sta en mee bezig ben. In verschillende rollen en ondertussen op veel verschillende niveau’s. Ooit begonnen als sociotherapeut in de verslavingszorg daarna opleider in de verslavingszorg, docent op Avans Hogeschool, teamleider, projectleider en programma manager van een grote veranderprogramma’s ben ik altijd geïntrigeerd geweest om te kijken wat mensen beweegt en motiveert.
In al deze rollen heb ik gewerkt aan ontwikkel- en verandertrajecten van, en vooral samen met mensen: cliënten, studenten, medewerkers, teamleden, managers en bestuurders. Altijd gericht op dezelfde basis, het beste uit mensen halen en hun kwaliteiten en mogelijkheden optimaal benutten binnen de gegeven context. Anderzijds de context optimaal inrichten om de kwaliteiten en talenten zo veel mogelijk ruimte te geven tot ontwikkeling en groei.
Met Leave a Print wil ik deze passie voortzetten en mijn kennis en expertise binnen uw organisatie inzetten.
Martin Reddemann, Organisatiepsycholoog
Organisatie verander kundige
Sinds ik werk denk ik al: alles kan anders. Bij voorkeur beter!
Vragen zijn dan: wat is beter? en: voor wie is dat beter? En welke rol speel ik daarbij?
Anders is aantrekkelijk: anders gebeurt er niets.
Maar anders is ook geweld: het doorbreekt routines, gewoontes.
Dat doorbreken van gewoontes en routines heb ik eerst in de praktijk gebracht met harddrugsgebruikers in Tilburg.
Hoe dat in bedrijven kan werken heb ik in de praktijk van innovatieprojecten ervaren en in een masterstudie[1] onderzocht. Daarbij zijn arbeids-en organisatiepsychologie en het werken met business modellen en waardetoevoeging[2] belangrijke kennisbronnen voor mijn praktijk.
Maar ook: ik heb belangrijke lessen over esthetiek geleerd tijdens mijn studie aan de kunstacademie in Enschede. Wat je doet voor en met anderen komt alleen ergens op basis van aantrekkelijkheid. Esthetiek is niet alleen iets in een kunstwerk, maar in alle relaties die zoden aan de dijk zetten in ons leven en werk. Betekenis voor jou krijgt dat wat ik doe pas als jij het waardeert, meer dan alleen omdat je me mogelijk sympathiek vindt.
Alles kan anders. Wat anders is, kan soms schuren en bijten.
Maar wat dan beter is, maken we samen wel uit.
[1] Advanced Change Methodologies, SIOO [2] En dat bedoel ik niet puur economisch: een waardetoevoeging kan op allerlei verschillende manieren renderen, ook als persoonlijke betekenis.
Titia Meijer, Drs. Docent Arbeids- en organisatiepsychologie Radboud Universiteit Nijmegen
Verhaal van Titia zelf volgt
Titia is voor ons de betrokken criticaster en facilitator van innovatieve methoden, onderzoeken en technieken die ons bedrijf en onszelf scherp en lerend houden. Want dat wat we anderen gunnen, gunnen we onszelf natuurlijk ook.